Nieuwe lift - Reisverslag uit Humahuaca, Argentinië van René - WaarBenJij.nu Nieuwe lift - Reisverslag uit Humahuaca, Argentinië van René - WaarBenJij.nu

Nieuwe lift

Blijf op de hoogte en volg René

05 Februari 2013 | Argentinië, Humahuaca

Mijn vorige verslag schreef ik in Tucuman, een stad die ik eigenlijk niet zo leuk vond. Ik had mijn vrienden uitgezwaaid want die gingen een andere kant op en de hostels waren vrijwel leeg. Dus op diezelfde dag heb ik nog een ticket gekocht naar Jujuy, een stad 5 uur en noorden van Tucuman.

´s Avonds kwam ik aan in een hostel vol met Argentijnen. Ik sliep in een kamer met zes 3-hoog stapelbedden op een ingedeukt matras. Er was een douche en die was koud. Niet heel erg comfortabel dus ben volgende ochtend naar een ander hostel gelopen. Daar was het gelukkig een stuk beter. Goede vibe, leuke mensen en ik deelde een kamer met 3 anderen.

Heb een dagje de stad verkend en ben een dag naar hotsprings geweest met wat nieuwe vrienden van het hostel. Het was wel gezellig maar niet helemaal wat we ons erbij voorstelden. We dachten dat het een mooi natuurgebied was met een door de natuur verwarmd meertje. In werkelijkheid waren het drie kleine zwembaden en een hoop kinderen.

Voor de volgende dag had ik een nieuw plan: liften naar Humahuaca. Het toeristenbureau had mij verteld waar ik het beste kon gaan staan om te gaan liften. Na ongeveer 25 minuten werd ik opgepikt door een jong stel die mij 40km verder konden brengen. Daar werd ik binnen 5 minuten weer opgepikt door een ander stel. Ze hadden net weekend en waren een beetje aan het toeren zonder bestemming. Ze vonden het prima om naar Humahuaca te rijden, maar ze kwamen ook met een voorstel om daar via een omweg naar toe te gaan.

Uiteindelijk ben ik 8 uur met hun opgetrokken! We zijn naar een paar dorpjes gereden, naar een zoutvlakte, hebben offroad tussen de bergen gereden en gelunched in een pauper dorp. Kortom, superaardige mensen en een hele toffe ervaring!

Toen we in Humahuaca aankwamen was het erg druk omdat er dat weekend carnaval werd gevierd. Vond het er niet zo erg leuk, dus ben met hun verder gereden naar Tilcara. Een rustig en authentiek dorpje verderop in een prachtige omgeving. Daar heb ik een vriendin ontmoet die ik van het hostel in Jujuy ken en we zijn nu sinds 3 dagen samen aan het reizen. Een leuke Argentijnse meid die alleen maar Spaans spreekt. Ze praat rustig en duidelijk en is geduldig wanneer ik aan het praten ben. We hebben een hoop lol samen en leer dagelijks een hoop nieuwe woorden.

Vandaag zijn we naar Humahuaca gegaan en hebben we het dorpje en de markt verkend. Ik blijf hier tot vrijdag met haar, daarna scheiden onze wegen en vertrek ik naar de volgende locatie!

Overig
- Mijn knie is al bijna helemaal hersteld. De wond is mooi aan het genezen en heb er weinig last van.
- Het valt mij op dat Argentijnen erg fanatiek zijn met voetbal. Ze spelen Fifa, kijken continu naar voetbal en een van de eerste dingen die ze mij vragen is voor welk voetbalteam ik ben. Ze kennen bijna alle voetbalteams en spelers uit Nederland!
- Heb al een enorme steak gegeten. Deze was zo groot dat we hem met 3 personen hebben gedeeld. Per-fect bereid!
- Zo af en toe gebruik ik coca bladeren wanneer ik op grote hoogtes ben. Van een aantal blaadjes maak je een pakketje die je onder je lip stopt. Het schijnt je bloedcirculatie te stimuleren waardoor de zuurstof sneller je hersenen bereikt en je minder last hebt van hoogteziekte. Meestal wordt ik toch wel erg moe.

Tot zo ver.
Ciou!

  • 06 Februari 2013 - 01:28

    Jan-Wilke:

    Wauw goed bezig man! Liften is altijd risky business maar dit zijn de mooie ervaringen ;)
    Geniet ervan en tot horens! ;)

  • 06 Februari 2013 - 07:08

    L=:

    Top verslag weer... Je hebt er al weer heel wat km op zitten. Ben benieuwd wat je gezegd hebt op de voetbalclub vraag... nl elftal zeker...x

  • 06 Februari 2013 - 09:54

    Bert:

    Hallo rene. Graag foto's van die argentijnse schone. Dan weten we tenminste waar je het over hebt!

  • 06 Februari 2013 - 13:48

    The Little King:

    Wat Bert zegt inderdaad... foto's worden gewaardeerd. :) Maar wel een beetje rustig aan met de coca bladeren hè, in NL kost het wat meer geld om aan dat spul te komen! ;)

  • 06 Februari 2013 - 21:32

    Timia Kuijpers:

    He renee leuk dat je het zo naar je zin hebt. Een hele ervaring of niet?
    Nou doe voorzichtig verder en heel veel plezier nog.
    Ps leuk he dat mams op wintersport gaat he?
    Lieve groetjes timia.

  • 06 Februari 2013 - 21:38

    An:

    Spannend René, leuk je te volgen! Groetjes, An

  • 08 Februari 2013 - 16:28

    Lia Koning:

    Hoi Rene, wat leuk om te lezen. Hoe is het klimaat daar nu? Heb je al kleding moeten bijkopen? Waar doe je de was? Kan dat in het hostel? Veel plezier daar, en fijn dat je knie beter is. Xx lia.

  • 12 Februari 2013 - 04:42

    Mely:

    hola chico!!! Nuestros caminos siguieron separados pero yo creo que te faltaron cosas de buenos aires por conocer y que deberias regresar por algunos dias! jaja
    Me gusto mucho conocerte y poder ayudarte con el español!
    segui escribiendo que quiero leer mas historias!
    Beso grande!

  • 17 Februari 2013 - 14:16

    Feike:

    Hey Rene!! Nou, jj maakt wat mee zeg! Volgens mij houd je dit wel een tijdje uit zo..van bestemming naar bestemming. Stilzitten is er niet bij. Goed dat je de warmte hebt opgezocht...de hollandse winter hier wil maar niet wijken!! pfffff....ik ben zo langzamerhand uit winterslaap en gister de eerste echte ontheroad test gedaan met mn 850set!! Dat moest jij wel ff weten! Maar goed, in de zuidamerika vinden ze voetbal dus belangrijker :) !!! Hey ga je goed en have fun!!!

  • 19 Februari 2013 - 13:08

    Leroi, Ik Herhaal LEROI:

    Aj aj.. Een mooie natuur, een mooie omgeving,l een mooi verslag. Als "topping"een mooie schone Argentijnse.
    Gaaf man: Heb je haar emailadres, contactgegevens, "wat doet haar vader"-gegevens en heet ze met haar achternaam ook Zorrigueta ?
    Have fun 'n sun. Hier treedt de kou weer aan, dus vooral: wegblijven !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 15870

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: