Finish - Reisverslag uit Quito, Ecuador van René - WaarBenJij.nu Finish - Reisverslag uit Quito, Ecuador van René - WaarBenJij.nu

Finish

Blijf op de hoogte en volg René

22 April 2013 | Ecuador, Quito

Beste lezers,

Ik ben aan het einde gekomen van een onbeschrijfelijk avontuur. In 109 dagen ben ik van Buenos Aires naar Quito gereisd. Een afstand die hemelsbreed te vergelijken is met een ritje van Amsterdam naar Kuweit.

Wanneer je mij vraagt: "En, hoe was het?", zou ik niet weten wat ik daarop moet antwoorden. Misschien zeg ik wel gewoon: "Ja, leuk."

Hoe kan ik deze reis nou samenvatten? Het antwoord is zo complex. Uit mijn blogs zijn al dingen op te maken, maar toch ga ik in dit blog proberen om te beschrijven hoe deze reis voor mij was.

Ik heb zó veel interessante mensen ontmoet, vanuit de hele wereld. Hechte vriendschappen opgebouwd en samen met anderen gereisd. Culturen bewonderd (en soms ook belachelijk gemaakt) met hun gewoontes, normen en waarden. Allerlei Zuid-Amerikaanse gerechten, snacks en dranken geproefd. Veel activiteiten en tours gedaan: stuk voor stuk unieke belevenissen. Heel veel geleerd over vanalles. Ik heb onder andere de Spaanse taal geleerd. Ik ben uren onderweg geweest en heb dus vele kilometers afgelegd met bussen, taxi's, tuk-tuk's en ook zeker te voet! Ik heb gigantische steden, maar ook heel kleine dorpjes gezien en verkend. In tientallen hostels geslapen, elk met een eigen 'karakter' om het zo maar te zeggen. En tot slot heb ik een enorme diversiteit van natuur ervaren met zijn landschappen en wildlife. Dit continent is zo machtig en heeft zo veel te bieden. Ongeëvenaard! Het was een fan-tas-ti-sche reis.

Iedereen die daaraan heeft bijgedragen en iedereen die mijn reisverhalen heeft gevolgd en / of daarop heeft gereageerd: hartelijk bedankt!

Het reizen is mij goed bevallen en ik hoop snel nog eens een backpackreis te kunnen maken. Er zal wat tijd overheen gaan, maar dit zal niet mijn laatste reisverhaal zijn..

Nu is het bijna tijd om terug te gaan naar Nederland. Ondanks dat ik me prima vermaak in dit continent, heb ik ook wel weer zin in de kwaliteit van het Nederlandsche leven.

Als alles volgens plan gaat, land ik op 25 april om 21.10 uur op Schiphol.

Tot gauw!

  • 22 April 2013 - 06:58

    Mam:

    Goede reis en tot donderdag, ik kom je ophalen!
    X

  • 22 April 2013 - 08:21

    Nelleke:

    Goede reis terug!
    Ik vond het erg leuk om je via je blogs te volgen.

  • 22 April 2013 - 08:53

    Buurman Kees:

    Hallo, Renéke,
    Nou, ik zie er wel tegenop, om zo'n door de wol geverfde globetrotter naast me te krijgen. Tot nu toe kon ik jou volledig imponeren en stil houden met mijn levenservaring en dito wijsheid, maar ik vrees, dat het vanaf eind deze week omgekeerd is. Aan de andere kant vind ik het toch ook wel weer leuk, dat je hier leven in de brouwerij komt brengen! Kan ik weer shaken in mijn stoel, en dakpannen goed leggen als alle Agano-schuiven op maximum gaan. We zien uit naar het weerzien!
    Alvast een knuffel, Kees

  • 22 April 2013 - 09:04

    Samuel:

    Gaaf zeg! Ik ben benieuwd naar al je foro's en verhalen bij terugkomst!!

  • 22 April 2013 - 09:35

    Lia Koning:

    Hoi Rene, vanuit een zonnig Egypte wens ik je een hele goede terugreis. Geniet nog even. We gaan elkaar snel zien als wij terug zijn. En foto's bekijken natuurlijk, samen met de verhalen. Bereid je voor op al die armen om je heen als je weer in Apeldoorn bent. Te beginnen met die je van je moeder op schiphol!

  • 22 April 2013 - 09:37

    Harriët:

    Hoi Rene, ik ben zo blij voor jou dat je deze reis hebt kunnen maken. Ik heb genoten van je reisverhalen en je reis een beetje gevolgd op de kaart. Eerlijk gezegd zal ik ook blij zijn als je weer terug bent, het was een stuk stiller in de straat ☺
    Nog een paar dagen. Veel plezier en alvast goede reis.
    Groetjes, Harriet

  • 22 April 2013 - 09:54

    JW:

    Goede reis en tot snel!

  • 22 April 2013 - 11:31

    Mathilda:

    Ik heb ook zo af en toe op je site gekeken. Vind het heerlijk mee te kunnen genieten. Leuk samengevat zo op het eind. groetjes, Mathilda

  • 22 April 2013 - 12:20

    An:

    Leuk je straks weer in het echt te zien René! Wat een belevenissen! Goede reis terug. An

  • 22 April 2013 - 18:42

    Fred & Timia:

    Nou kerel, een hele goede terugreis gewenst. Ik hoop dat ik je binnenkort weer eens in het "echt" te ontmoeten. We hebben genoten van je verslagen.
    Tot binnenkort hopen we........

    Groet,
    Fred & Timia

  • 22 April 2013 - 19:01

    Ingrid:

    Wauw dus dit was alweer je laatste blog... De tijd is gevlogen zeg! Volgens mij heb je inderdaad een fantastische reis gemaakt en onbeschrijflijk veel en toffe ervaringen opgedaan. Geniet van je laatste paar dagen, goeie reis terug en tot gauw! Liefs Ink

  • 22 April 2013 - 19:02

    Leroi, Ik Herhaal: LEROI:

    Is de rugzak nog heel? Rest is misschien ook belangrijk:-)
    Goede trip naar het oosten, waar de wijzen dus vandaan komen..
    Hoeveel lezingen plan je in?

  • 22 April 2013 - 21:37

    Tony:

    We zijn allemaal reuze benieuwd naar alle (andere) verhalen. Goede reis en nog veel plezier deze laatste dagen!

  • 25 April 2013 - 22:31

    Martijn:

    Als het goed is ben je nu bijna anderhalf uur terug op Nederlandse bodem. Welkom terug! Jij ook bedankt voor het lezen van de gave avonturen die je hebt meegemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 966
Totaal aantal bezoekers 15862

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: