Loop, spring, roei! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van René - WaarBenJij.nu Loop, spring, roei! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van René - WaarBenJij.nu

Loop, spring, roei!

Blijf op de hoogte en volg René

16 April 2013 | Ecuador, Quito

Bungee jumpen van bruggen, paardrijden, raften over wilde rivieren, ziplining, abseilen van watervallen, hiken door de natuur, de jungle in... Of je huurt een quad, buggy, dirtbike of mountainbike. Relaxen in de massagesalons, hotsprings of spas. Ongelofelijk wat je hier allemaal kan doen! Geweldig!

Ik heb het hier over Baños. Zou er dagen kunnen verblijven maar mijn strakke planning gaf er slechts drie dagen voor. In die tijd heb ik een uniek plekje boven op een berg bezocht met een boomhut en schommel. Het zou slechts een uurtje lopen zijn, maar mede doordat we waren verdwaald we hebben 3,5 uur uphill gelopen! Ik heb tijdens het klimmen een paar keer serieus gezegd dat ik terug zou gaan maar ben keer op keer toch overgehaald...

Toen we aankwamen was ik kapot en ben ik meteen in het gras gaan liggen en in slaap gevallen. Mijn vrienden lieten mij ook maar met rust. Al die moeite voor een boomhutje.... kijk zo de foto onderaan dit blog maar eens.

In de avond zijn we in 2 uur teruggelopen naar beneden. Het was saai, ik was nog steeds moe, maar we zagen wel een paar prachtige velden vol met vuurvliegjes. Bij aankomst wat gegeten en daarna meteen gaan slapen.

Volgende dag wilde ik gaan mountainbiken maar vanwege de vermoeidheid en pijn in mijn benen... ben ik maar gaan bungeejumpen van een hoge brug. (?!?!?!?!?)

Whooow dat was eng! Gelukkig was het een dubbelsprong met een leuke meid. Ook hier een fototje van toegevoegd aan het blog.

Dag drie in Baños. Wat zal ik gaan doen... Toen ik wakker werd hoorde ik van mijn Britse kamergenoten dat ze plannen hadden om te gaan raften. Ze waren de avond van tevoren uitgeweest en bijna allemaal erg brak. Een van de jongens had zelfs in zijn slaap zijn telefoon kapot gekotst. Het is mijn opgevallen dat de Britten (in het algemeen) wel typische drinkgewoonten hebben. Maar ze hebben ook een heel goed gevoel voor humor!

We zijn met de groep naar het agency gegaan om de tour te boeken. Ze vertelden ons dat ervaring wel gewenst was aangezien de rivier op niveau 4 van 5 was. Gebluft dat we het wel konden en de tour geboekt.

Voordat we met de boot het water ingingen met onze strakke wetsuits, lifejackets, waterschoentjes en helmen, kregen we veiligheidsinstructies. De gids sprak slecht Engels, we konden ons niet echt concentreren dus begrepen er maar weinig van. Alleen de chickenposition konden we onthouden, wanneer dat wordt geroepen ga je in de boot zitten met je peddel omhoog.

Onbezorgd en vol goede moed stapten we in de boot. Gelukkig zat daar een andere gids in, wel een toffe kerel. Na een tijdje door de hoge golven te hebben gepeddeld en liters van toegemoetkomend water te hebben gedronken, kwamen we op een rustpunt aan. Daar vertelde hij ons dat er een gevaarlijke scherpe bocht aan kwam, het gevaarlijkste stuk van de rivier met grote kans op omslaan. Daarom hadden we de keuze om de boot uit het water te halen en 20m te gaan lopen, of we gingen er door heen maar dan zouden we wel alles moeten geven.

We zagen voor ons al vele mensen uit de boot stappen, maar dat deed er voor ons niet toe, zonder twijfel werd er geschreeuwd dat we deze bocht gingen pakken!

Iedereen op de kant stond naar ons te kijken (wat een gekken) en we hebben gepeddeld en geschreeuwd voor ons leven, maar we zijn er zonder schrammetje doorheen gekomen! Trots dat we waren!

Bij terugkomst bij een pizzeria gegeten. Daar kwam ik er achter dan een van de jongens een goochelaar van beroep is en hij heeft na het eten een paar on-be-grijpelijke kaarttrucs bij mij uitgehaald.

Het was heel leuk in Baños en zou er nog veel meer fun kunnen beleven, maar het was echt tijd om door te reizen naar Quito. Want voordat ik terug naar huis moet, wil ik nog wel de jungle hebben gezien! Een Nederlandse jongen die op hetzelfde moment aankwam in het hostel, had hetzelfde idee. We hebben samen een iets exclusievere 4 daagse tour geboekt en we vertrekken zometeen. Jaaa!

By the way. Ik ben al vier dagen aan het hoesten en heb vandaag voor mijn gevoel wat ´random´ medicijnen gekregen bij de apotheek. Toen ik vertelde dat ik last had van mijn keel begon ze al medicijnen voor te schrijven. Daarna moest ik bij een andere mevrouw betalen, bij iemand anders de medicijnen afhalen, en weer bij iemand anders vragen naar het gebruik van de medicijnen. En dat in een apotheek van nog geen 20 vierkante meter! De medicijnen worden zonder doosje of bijsluiter geleverd... Hoop dat het mij beter maakt.

  • 16 April 2013 - 04:25

    TheDancingDestroyer:

    Enjoy nog even die laatste paar dagen:)

  • 16 April 2013 - 07:23

    Ellis:

    Heb je ook geen naam van de medicijnen? Werkzame stof? Mijn zus weet het dan misschien. Wat een gave dingen doe je toch! X

  • 16 April 2013 - 09:00

    Nelleke:

    Bungee jumpen wat gaaf...... Je maakt wel wat mee zeg! Geniet nog even!!!

  • 16 April 2013 - 09:17

    Guido:

    Niet gedacht dat jij ooit nog eens zou bungeejumpen! Je hebt weer toffe avonturen meegemaakt zeg. Geniet nog maar van de laatste dagen en we drinken een biertje als je terug bent!

  • 16 April 2013 - 09:25

    Bert:

    Weet je wel zeker dat je weer naar Nederland terug wilt, Rene?

  • 16 April 2013 - 14:10

    Samuel:

    Ha Rene! Wat een avonturen weer. Dat boomhutje ziet er trouwens wel vet uit!

    Je maakt zoveel mee daar in korte tijd.. pff wel een beetje jaloers hoor ;) Veel plezier nog de laatste dagen daar, maak er het beste van en we drinken snel weer een biertje in NL!

  • 16 April 2013 - 16:58

    Fred & Timia:

    Nou, je weet wel met wie je zo'n sprong maakt hé :-)
    Je maakt in ieder geval genoeg mee! Nou, veel plezier nog de laatste dagen daar en ik wens je vast een goede terugreis ( of ben ik nou te vroeg daarmee?)

  • 16 April 2013 - 18:02

    Harriët:

    Ha, met zo'n leuke knul zou ik ook wel willen springen!
    Hm, misschien.
    Hmmmm, heeeel misschien.

  • 16 April 2013 - 19:26

    Lia :

    Oh, Rene, wat een mooie tijd daar! Wat ben je over veel grenzen gegaan! Heel goed. Geniet nog van de laatste week. Goede terugreis en tot over een dag of 12.

  • 17 April 2013 - 19:37

    Gemma:

    Wauw Rene! Gave dingen maak je nog mee zo op het eind! Geniet er nog van en ik hoop dat je snel van het hoesten af bent. Tot gauw in NL! X Gem

  • 21 April 2013 - 17:56

    Lennart:

    Wat super gaaf om allemaal te lezen man! En zo ben je ineens ook alweer bijna terug! Geniet van je laatste dagen en spreek je snel weer! Ciao!

  • 22 April 2013 - 00:22

    Feike:

    Heel tof allemaal! Alhoewel Ik mindere raft-avonturen heb meegemaakt.....maarrrrrrrrrrr Dj ,je hebt dé release vh jaar misschien wel gemist!! .....'Get Lucky' ..WAT een plaat René!
    Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 15864

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: