Eindelijk laag - Reisverslag uit Máncora, Peru van René - WaarBenJij.nu Eindelijk laag - Reisverslag uit Máncora, Peru van René - WaarBenJij.nu

Eindelijk laag

Blijf op de hoogte en volg René

03 April 2013 | Peru, Máncora

Wekenlang heb ik op grote hoogte verbleven, maar nu zit ik eindelijk laag aan de Peruaanse kust. Ik zit in een groot partyhostel, Loki genaamd, in het surfersdorpje Mancora. Een prachtig resort met zwembad, palmboompjes, bar en op 20 meter afstand van het strand. Blauwe lucht, 30 graden en veel zon.

Ik voel me aardig goed maar ben nog niet 100% omdat ik een paar dagen geleden ziek ben geweest. Een populair Peruaans visgerecht, Cheviche, heeft mij ziek gemaakt. Het was iets dat ik moest proberen, maar de dag er na had ik koorts. Voelde me zooo slecht!

Gelukkig was de eigenaresse van het hostel heel vriendelijk en als een moeder voor iedereen. Ze zorgde erg goed voor mij. Zo werd ik overgeplaatst naar een ruimere kamer, kreeg ik kopjes thee en checkte ze regelmatig hoe ik mij voelde. Oprecht bezorgd en medelevend, ben ik heel dankbaar voor!

Ok, ander onderwerp nu. Heb namelijk ook een hoop leuke dingen meegemaakt!

Na de hiking tocht in de Colca Canyon ben ik naar Ica gegaan. Vlakbij deze plaats is een oasis te vinden, Huacachina. Daaromheen liggen vijf straten, vol met ho(s)tels, tourcompanies en restaurants. Desalniettemin een paradijsje om te zien en ben er een nachtje verbleven. Overdag heb ik een tour geboekt en zijn we met een grote buggy door de duinen gaan racen. De bestuurder reed niet voorzichtig, hij gaf veel gas en doordat de duinen heel hoog zijn, voelde het tijdens de afdalingen aan alsof je in een achtbaan zit. Was gaaf! Tussendoor maakten we een aantal stops en konden we sandboarden, was ook leuk maar die buggy vond ik eigenlijk nog wel stoerder.

De dag er na ben ik naar Paracas gegaan. Ik ben er met het lokale vervoer naar toe gegaan want dat is lekker goedkoop. Heb in diverse busjes gezeten die worden volgestauwd totdat er niet meer mensen in passen. Omzet gaat boven het comfort van de passagier. Enfin, uiteindelijk aangekomen bij dit kleine dorpje aan de kust. Had een mooi hostel gevonden, heb lekker gechilled en een groep leuke mensen ontmoet. De volgende dag op tour gegaan met een boot naar een paar eilandjes vol met pinguïns, vogels en zeehonden. Mooi mooi :)

Over een paar uurtjes ga ik op de bus naar Ecuador. Heb nog circa 3 weken om dit land te verkennen. Heb al enigszins een plan in mijn hoofd zitten en hoop dat ik genoeg tijd heb om alles te doen wat ik daar wil doen. Als ik nachtbussen pak, kan ik overdag activiteiten doen. Deze laatste weekjes nog even efficiënt reizen he.

Aan dit blog een paar fototjes toegevoegd van MP en de CC.

Salud, ciou, hasta luego!

  • 03 April 2013 - 20:23

    Leroi, Ik Herhaal: LEROI:

    Dat klinkt goed: weer een parasiet uitgeziekt! Zo wordt je een echte wereldburger ipv ons, Hollandse Hamburgers, Frankfurter Berliners of Bossche Bollekes..
    Ergens daagt er ook iets bij mij over een Buggy.. 1300 of 1600 CC ? Succes met de laatste excursies!
    Salute y Pesetas


  • 03 April 2013 - 23:43

    Cérise:

    Ik ben echt megajaloers, jongen!
    Geniet er nog even heel goed van!
    En geniet dubbel, ook voor mij haha.
    En als je terug bent daag ik je weer uit tot een spelletje mindfeud hoor ;-)
    Have fun! xxx

  • 04 April 2013 - 11:00

    Anja Tempelman-Boogaard:

    Hoi René,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Volgens mij maak je enorm lange dagen en benut je je tijd al behoorlijk efficiënt. Leuk om ook je foto's te zien, wat ziet het er daar ontzettend mooi uit zeg!
    Beetje jammer dat je je zo beroerd gevoeld hebt, maar dan weet je ook weer dat je een volgende keer misschien twee keer moet nadenken voor je iets neemt, haha. Al doende leert men. En zo te lezen zat je precies op een goede plek om uit te zieken.
    Veel succes met je reis naar Ecuador en hopelijk geniet je ook daar weer heel goed!

    Groetjes,
    Anja

  • 04 April 2013 - 11:50

    Buurman Kees:

    Hallo, Renéke,
    "Blauwe lucht, 30 graden en veel zon": ja, wrijf het er maar in. Hier giert al een maand een schrale oostenwind door het land en de verwarmingsketel maakt overuren. Dat neemt allemaal niet weg, dat het fijn is, om jouw reisverslagen te lezen. Nu is Ecuador dus aan de beurt. Nog drie weken... Alle goeds, en graag weer tot ziens,
    Kees

  • 04 April 2013 - 22:19

    L=:

    Ja hoor, jij kiekt gewoon ff een condor .... tuurlijk!!! Lucky you!!!!!!! X

  • 06 April 2013 - 15:36

    Fred & Timia:

    Nou, René, de reis schiet al aardig op hé. Niet te geloven dat het al bijna weer voorbij is. Nou, geniet nog maar lekker en je verhalen zijn altijd geweldig om te lezen! De foto's die je erbij doet, maken het helemaal "af".
    Hoop nog verslag(en) te zien voordat je weer op huis aan komt.
    Groetjes, Fred & Timia

  • 07 April 2013 - 13:32

    Christiaan:

    Mooie verhalen René! Ik had even wat gemist, maar ben weer helemaal bij. Dankzij jou heb ik nu weer reiskriebels, met alles wat jij daar beleefd! Enjoy nog die laatste paar weken, kan je controleren of het water aan de ene kant van de evenaar echt andersom wegstroomt dan aan de andere kant ;)

  • 07 April 2013 - 14:52

    Arthur:

    Ha René,

    Nog steeds mooie verhalen. Wat een geweldig avontuur! Hopelijk weer helemaal fit nu. Je hebt het goede jaar uitgekozen, hier lijkt de winter eeuwig te duren. Geniet er nog van!

    Groeten,

    Arthur

  • 12 April 2013 - 19:35

    Ramon:

    Hey René,

    Leuk weer om te lezen. Balen van die griep, maar daar ontkom je volgens mij nooit aan als je zolang in dat gebied bent. Genietse nog ff!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 15868

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: