Opvallend... - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van René - WaarBenJij.nu Opvallend... - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van René - WaarBenJij.nu

Opvallend...

Blijf op de hoogte en volg René

21 Januari 2013 | Argentinië, Córdoba

Mijn vorige verslag had ik geschreven in Rosario, een grote en redelijk rustige stad. Maar momenteel zit ik in Córdoba.

Ben nu bijna 2 weken aan het reizen en het bevalt erg goed. Aantal dingen die mij opvallen in Argentinië zijn:

- Busstations hier zijn net luchthavens.
- Veel mensen hebben tattoo´s en piercings.
- Design en onderhoud is ver ondergeschikt aan functionaliteit.
- WC papier moet eigenlijk in een apart prullenbakje worden gegooid.
- Men ruilt geen briefgeld om voor muntgeld omdat het zo schaars is.
- De stoplichten staan aan de overkant van de straat.
- Alle steden hebben dezelfde straatnamen.
- Supermarkten zijn vaak klein en lelijk.

Ik heb vanmiddag een busticket gekocht en over anderhalf uur ga ik naar Salta, een stad die ongeveer 10 uur ten noorden van Córdoba ligt. Het is een nachtbus met volledig bed met kussen, deken en eten & drinken. Ben benieuwd hoe dat is! Ik heb nog niet echt een idee wat ik in Salta kan doen maar ik heb het hier wel gezien.

Dus nu nog even een laatste fles bier drinken met mn vrienden! Ciou!

  • 21 Januari 2013 - 01:04

    Jan-Wilke:

    Hahahah kort maar krachtig! ;) Zo zie je maar ;) Genoeg kansen om de wereld te verbeteren ;)

  • 21 Januari 2013 - 09:10

    RFB:

    Een mooi lijstje Rene. Alleen vraag ik me af waar om er staat "eigenlijk in een apart prullenbakje". Heb je ergens een WC laten overstromen ;-)
    En van die straatnamen, dat viel mij ook op. Je weet zo in ieder geval wel altijd of je in het centrum zit, want dan ben je bij plaza 5 de Mayo.
    En geniet nog maar van alle Luxe, want in Bolivia is het wel anders ;-)

  • 21 Januari 2013 - 12:11

    An:

    Leuk om dit allemaal te lezen René. Het is soms wonderlijk hoe in andere culturen dingen heel anders geregeld zijn. En wat Salsa betreft; wellicht kun je er de salsa dansen ;-)

  • 21 Januari 2013 - 15:30

    Leroi, Ik Herhaal: Le Roi:

    Vooral niet slapen onderweg in die bus want dan zie je niets van de omgeving...
    Hoe gaat het met je Spaans ? Schoorvoetend of met 7-mijlslaarzen vooruit?
    Gute Reise !

  • 21 Januari 2013 - 20:11

    L=:

    Als die functionele dingen dan ook maar wel echt functioneel zijn... En gewoon werkend en dus geen verstopte pot. Goede reis en slaap lekker in de bus. Mis je stop niet hè, straks zit je opnieuw aan het bier in Rosario.. ;-) x

  • 22 Januari 2013 - 13:24

    Alejandro:

    He Rene,

    Leuk om te horen dat je nog steeds leuk vind in Latijns Amerika. Het is inderdaad gewoonlijk om je wc papier in een prullebak te doen. De bushaltes waar je een kaartje moet kopen ziet inderdaad uit als de luchthaven zelf. De supermarkt daarin tegen zijn meestal heel groot maar je hebt natuurlijk ook wel kleine supermarkten. De touringbussen in veel Latijns Amerikaanse landen lijken net als of je in de vliegtuig zit. Ik lees je ervaringen wel weer hier bij je blog. Wederom veel plezier en niet bruiner worden dan ik he :P Je mist trouwens niks hier in Nederland kwa weer want het is momenteel -5 graden, bbrrrrrr.

  • 24 Januari 2013 - 07:48

    Johan & Lotte:

    Hee schat,

    Zo te lezen heb je het naar je zin!!
    Houden zo!!
    Ben benieuwd naar de foto's!!

    Heel veel plezier nog, doe voorzichting en we kijken uit naar je volgende verhalen!!
    Xx

  • 25 Januari 2013 - 22:50

    Martijn:

    Dus je bent dicht bij de Inca's in het Andesgebergte (plaats Salta). Je zou daar vanuit met Tren a las Nubes (de Trein naar de Wolken) op 4200 meter boven zeeniveau kunnen komen. De trein passeert de Lerma Vallei, gaat door de gekleurde Quebrada del Toro en langs de ruïnes van Tastil en het mijnstadje San Antonio de los Cobres.
    Neem je ook een tattoo en/of piercing?

  • 29 Januari 2013 - 00:14

    S.L. Jackson:

    Rene! we wachten met smart op je nieuwe reisverslag man, laat ons niet in spanning wachten :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 15859

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: