Volgende stad - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van René - WaarBenJij.nu Volgende stad - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van René - WaarBenJij.nu

Volgende stad

Blijf op de hoogte en volg René

15 Januari 2013 | Argentinië, Rosario

Ben inmiddels in een nieuw stad aangekomen: Rosario. Ook een van de grootste steden van Argentinië maar een stuk rustiger dan B.A. De laatste avond in B.A. waren we met een leuke groep nog tot daylight opgebleven en hebben we nog heel interessante en wijze gesprekken gevoerd. Daardoor maar één uurtje geslapen voordat we moesten opstaan om de bus naar Rosario te halen. Ben samen met Fabio gegaan, een hele toffe Braziliaanse jongen die ik van 't hostel ken en waarmee ik het supergoed kan vinden. Het was een comfortabele en relatief korte busreis van 4 uur. Ik sprak ook al iemand die bijna 50 uur met de bus ging!

Aangekomen bij het hostel werden we super ontvangen door het personeel. Ze stellen je aan iedereen voor die ze zien zit zodat je je meteen op je gemak voelt en gemakkelijker contact kan leggen. De sfeer is hier ook heel huiselijk. We hebben een paar Amerikanen ontmoet waarmee we 's avonds zijn gaan barbecuen op het dakterras van het hostel: 1,5kg vlees, aardappels en courgette en kolen gekocht voor omgerekend iets van 4 euro per persoon. Goed, goedkoop en heel gezellig gegeten! Daarna hebben we met een groep nog wat gedronken in de binnentun en op Fabio z'n gitaar gespeeld. Daarna mn eerste nacht gehad waarin ik meer dan 6 uur heb geslapen, had ik ff nodig ;)

Wil nog een keer wat foto's plaatsen maar dat komt nog wel. Mañana mañana...

@ RFB: het busstation van B.A. is inderdaad huge! We waren er een half uur van tevoren maar die tijd heb je ook echt wel nodig om uit te zoeken waar je moet zijn. Er zijn ongeveer 90 platforms voor de bussen die buiten de stad rijden. Gelukkig vertrokken we op een zondag dus het was volgens mij nog niet zo chaotisch als het kan zijn.

@ Kleine koning: ik heb mn horloge weer terug gevonden ja maar de keelpijn is nog niet helemaal voorbij. Volgens mij gaat het al wel iets de goede kant op.

@ Eddy: ja ik ben tijdens het schrijven van dit verslag jouw dropjes aan het eten. Heb Fabio er eentje gegeven en hij trok een moeilijk gezicht en zei: it's very different... dus ik vertelde dat wij er in NL veel varianten hebben enzo en dat deze (jubes) redelijk toegankelijk en zoet waren. Hij keek verbaasd en zei: Sweet?!?! Hij vond dus van niet en toen schoten we beiden hard in de lach hahah

@ JW: ik gebruik mn telefoon niet zo veel...

@ Sam: inderdaad, net als onze roadtrip weinig slaap en veel doen! De gesprekken en activiteiten die ik hier doe zijn mij veel waardevoller dan slapen haha

@ Eddie: het gaat goed met de Spaanse taal, ik trek dus veel op met Fabio die heel goed Spaans spreekt en een beetje Engels maar we spreken voornamelijk Spaans met elkaar. Elke dag leer ik nog nieuwe woorden en zinnen.

  • 15 Januari 2013 - 07:10

    L=:

    Oké, ik wacht rustig af.. wat betreft de foto's. Hahaha, straks plaats je pas op het eind van de reis een foto van jezelf. En dan denken wij dat dat een reisgenoot is... met een hele lange zwarte baard en een paardestaart.... hahaha. X

  • 15 Januari 2013 - 20:19

    Tony:

    Erg leuk om zo te lezen waar je (mee bezig) bent. Allemaal leuke avonturen zo te lezen. Je mist hier in ieder geval niets, behalve 15 cm sneeuw en 1000 km file. Doe DJ Agano de groeten als je hem ziet. Schijnt op wereldtournee te zijn in Zuid-Amerika.

  • 15 Januari 2013 - 20:32

    Leroi Ik Herhaal Le Roi:

    Klinkt goed ! Maar eh: "1,5kg vlees, aardappels en courgette en kolen".. Waar is die Zuid Amerikaanse pot gebleven, straks eet je nog boerenkool of zelfs snert. Beetje acclimatiseren en dan die pepers erin !!!

  • 19 Januari 2013 - 21:36

    Martijn Buitenhuis:

    He Rene. Argentinie, het land van Maxima en momenteel rond de 28 gr. Celcius. Lekker hoor. Volgens mij heb je die keelpijn hier in Nederland opgelopen. De helft van Nederland heeft het gehad of loopt hier mee rond. Ga je in Rosario ook een kayak tocht over rivier Parana Delta maken? Ik zag op het web dat dat een aanrader is. Ben benieuwd naar foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 15857

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: