Tot nu toe in B.A. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van René - WaarBenJij.nu Tot nu toe in B.A. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van René - WaarBenJij.nu

Tot nu toe in B.A.

Blijf op de hoogte en volg René

11 Januari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Toen mam mij op de trein zette naar Schiphol begon de reis, dan besef en voel je opeens dat je komende 3,5e maand gewoon zo ver weg van huis zal zijn. Toen ik op schiphol aankwam en naar de incheck balie liep trok er iemand aan mijn tas. Ik keek verbaasd achterom en zag Erik staan! Hij had mij sneaky achtervolgd en zat gewoon in dezelfde trein als ik! Leuke verassing want we hadden elkaar niet meer gezien voordat ik vertrok :)

De vlucht was prima met weinig turbulentie, ik kon alleen niet echt lekker slapen in het vliegtuig vanwege de ligging in de stoel... dus ik heb eerst een madagascar 3 gekeken, toen een dutje gedaan, gegeten, weer geslapen, drankje gehaald, weer geslapen en toen ik weer wakker werd moest ik nog steeds 7 uur in ´t vlieguig zitten! Dus na een laaaaaaaaange vlucht eindelijk aangekomen op de airport van B.A. De temperatuur is in ieder geval heerlijk, rond de 30 graden! Dat flesje water had ik daarom ook zeker nodig, thanks voor die tip H&L!

Na wat gedoe had ik 5 uur na de landing het Art Factory hostel bereikt. Daar werd ´s avonds een tangoles gegeven waar ik samen met mijn Duitse kamergenootje naartoe ben geweest. We hebben de basics geleerd en snappen nu beetje hoe de dans werkt, was erg leuk om te doen! Daarna was er ook nog een barbecue op het dakterras met allerlei vreemde stukken vlees. Ik weet niet precies wat voor vlees het was en het was ook niet allemaal even lekker. Maar goed, we hadden een bodempje gelegd en zijn daarna met een groepje nog naar een een café geweest waar ik wat lokale (sterk alcoholische) drankjes heb gehad. Dus daarna kon ik wel lekker slapen pfuuuuu...

Volgende dag rond 9 uur wakker geworden, we slapen aan de straatkant met de deuren open omdat het zo warm is dus je hoort wel wat verkeer. Bij het ontbijt met twee NL dames aan de praat geraakt die naar de toeristische wijk La Boca wilden gaan. Ik had nog geen plannen voor die dag dus ik ben met ze meegegaan. Die avond zijn we ook nog samen uit eten geweest en hebben we nog wat terrasjes bezocht. Om 5 uur lag ik in bed.

Toen ik wakker werd kon ik mn horloge niet vinden dus heb ik mn handdoek gepakt en ben ik gaan douchen. Op de weg terug naar de kamer vroeg ik aan de man bij de receptie hoe laat het was, hij zei dat het half 10 was. Dus ook weer weinig geslapen maar voelde me prima dus had weer een hele lange dag gehad, veel kilometers gelopen door de winkelstraten en o.a. een tango CD gekocht. Toen ik in de winkel vroeg naar een goede tango artiest was op een gegeven moment iedereen betrokken bij mijn zoektocht naar een goede CD. Hele discussies waar ik maar de helft van begreep, maar uiteindelijk een leuke compilatie gevonden met afwisselend instrumentale en vocale nummers. In de namiddag kwam ik weer aan bij het hostel en ben ik gaan chillen in de hangmatten op het dakterras. Een meisje uit Australië heeft mn CD opgezet en toen ben ik ff in slaap gevallen. We zijn ´s avonds naar een authentieke tangoclub gegaan waar ik mn tangodansskills nog weer naar een hoger level heb kunnen tillen. Heel gaaf! Daarna hebben we de NL dames opgezocht die ´in de buurt´waren bij een restaurant. Nog ff wat gedronken, rondgestruind en daarna met z´n vijven in de taxi terug richting het hostel.

Vandaag ga ik mn reis verder plannen want volgende week wil ik uit B.A. zijn. Heb het in ieder geval erg leuk hier! By the way, mn gezondheid is iets achteruit gegaan want ik heb erg veel last van mn keel. Ik ben zo schoor en praten doet pijn. Misschien komt het vanwege het klimaat hier ofzo...

Groeten!


  • 11 Januari 2013 - 16:38

    Ronald B:

    Heel mooi! Veel herkenbare elementen, nu al! Het is even afzien in zo'n vliegtuig, maar dat is meer dan de moeite waard. Dat ervaar je nu al volgens mij. Geniet er van chicko! Succes met het uitzoeken van de volgende stappen. En met het vinden van de juiste bus, in de terminal van BA ;-)! Hoor graag waar je hierna naar toe gaat. Chau!

  • 11 Januari 2013 - 16:50

    Ingrid:

    Wauw je bent gelijk al mega actief en flink aan het socializen daar! Leuk!! En slim want 3,5 maand lijkt lang maar voor je het weet ben je terug dus heling maar beter 25uur uit een dag halen en minder slapen ;) Have fun! Xx

  • 11 Januari 2013 - 16:53

    Ingrid:

    Bagger autocorrect, heling = beter ;)

  • 11 Januari 2013 - 16:54

    De Kleine Koning:

    Mooi verslag, je vermaakt je dus al goed!
    Even voor de goede orde: heb je je horloge wel weer terug gevonden, of ben je die helemaal kwijt? :p
    De schorre keel zal wel van het vliegtuig en het uitgaan komen, gewoon genoeg drinken, gaat het vanzelf over. :D

    Geniet ervan!!

  • 11 Januari 2013 - 17:00

    Fred:

    Nou René,
    Bedankt voor je leuke verslag! Zo te lezen heb je het wel naar je zin en voel je je helemaal niet alleen daar. Geniet maar lekker en als ik het goed begrijp kunnen we bij jou terecht als we tango-les willen :-)

  • 11 Januari 2013 - 21:38

    Nelleke:

    Gaaf Rene, leuk verslag. Wat goed dat je al zoveel mensen hebt ontmoet.
    Ik kijk al uit naar je volgende verslag. Geniet ervan want voor je t weet zijn de maanden om.
    Groetjes Nelleke

  • 12 Januari 2013 - 00:34

    L=:

    Leuk om te lezen dat je je uitstekend vermaakt.. Hier is het de komende dagen aan het vriezen.. :-) x

  • 12 Januari 2013 - 09:50

    Eddy:

    Hey, leuke ervaringen zeg. Nu al! Gaan er vast nog wel meer komen. Hoop ook dat je keelproblemen snel over zijn, anders wil een dropje nog wel eens helpen hahaha.

  • 12 Januari 2013 - 11:28

    An Paridaen:

    Hi René, leuk dit allemaal te lezen. Ook ik ging ooit op wereldreis richting India (helemaal over land). Je ontmoet dan heel gemakkelijk mensen. Dat is een heel leuk aspect ervan. Geniet! Maar dat doe je zeker. gr, An

  • 12 Januari 2013 - 15:06

    Jan-Wilke:

    Hey rene! Geweldige verhalen! Heerlijk om allemaal te lezen ;)
    Ontvang je daar ook nog je whatsapp berichtjes?

    Geniet ervan en tot horens!

    Gr. JW

  • 12 Januari 2013 - 21:40

    Arthur:

    Leuk eerste verslag, ben meteen benieuwd naar de tangomuziek! Die keel kan ook komen van om 5 uur naar bed gaan, vreemd vlees eten en sterke lokale drank drinken ;)

  • 13 Januari 2013 - 03:48

    Samuel B:

    Rene!
    mooi verhaal nu al man.. doet me idd ook denken aan onze roadtrip. Maar dan duurt joune net eventjes langer! Ik neem aan dat de foto's nog komen ;) blijf het iig volgen! veel plezier!

  • 13 Januari 2013 - 13:18

    Lia:

    Hoi Rene, heel mooi verhaal. Al gezellige mensen ontmoet en helaas een zere keel. Maar dat gaat over! Zoals ik altijd thuis zeg: het heerst! Veel plezier en voor ons wachten op een nieuw verhaal. Ws. als je ergens anders bent?

  • 13 Januari 2013 - 17:16

    Eddie Bosch:

    Hier is het op de nieuwjaarsborrel gezellig groeten van die mam van je.
    Genieten kerel
    Hoe gaatie met het Spaans

  • 13 Januari 2013 - 19:29

    Truus:

    Dag 'buurjongen - op afstand',
    Mooi om de eerste belevenissen te lezen en een heel goed vervolg gewenst. Wij blijven je volgen.
    Groetjes!

  • 13 Januari 2013 - 22:20

    Alejandro:

    Hola Rene,

    Goed om te horen dat je naar je zin hebt in B.A. Ik hoop dat je net zoveel geniet als ik, toen ik zelf voor het eerste keer mijn vakantie heb mogen vieren in Latijns Amerika. Spreek je snel en geniet ervan.

  • 15 Januari 2013 - 00:11

    Ramon:

    He René, klinkt goed man! Zo te horen vermaak je je prima. Ben benieuwd naar je volgende verslag, genietse nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 15861

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: