Wennen aan een warm bad - Reisverslag uit Carapachay, Argentinië van René - WaarBenJij.nu Wennen aan een warm bad - Reisverslag uit Carapachay, Argentinië van René - WaarBenJij.nu

Wennen aan een warm bad

Blijf op de hoogte en volg René

06 December 2014 | Argentinië, Carapachay

Na een stabiele vlucht van 14 uur kwam ik aan in Buenos Aires. Het was heel rustig op het vliegveld waardoor we elkaar al snel na de landing weer konden omhelzen. Tot dat moment was ik wel een beetje zenuwachtig maar na 3 minuten voelde het eigenlijk al weer heel gewoon. Maar ook heel goed!

We reden door een hectische ochtendspits. Er moest een ambulance passeren op de snelweg, dus de meeste mensen maakten daar wel plaats voor. Maar in de slipstream van de ambulance reden ook nog een paar auto's en motoren die meeprofiteerden van deze vrije doorgang. Ook werden we regelmatig ingehaald door mensen die de vluchtstrook gebruikten. Gekkenhuis.

Eenmaal aangekomen bij haar huis werd ik goed ontvangen door haar moeder en nichtje. Beetje bijgepraat en toen Mely naar dr werk ging, heb ik de koffers uitgepakt en een siesta gedaan. Onze casita (= huisje op z'n Spaans) ziet er al leuk uit en is aardig compleet. Zie bijgevoegde foto's.

Overdag tussen 12.00 en 16.00 uur werkt Mely in het speciaal onderwijs. Meestal ben ik dan aan het koken, slapen, zonnen en CV's aan het rondsturen. Ik zoek een baantje als leraar Engels of een kantoorfunctie in de marketing- of procesindustrie. Lijkt me wel leuk, liefst part-time.

Ik heb nu een Argentijnse simkaart en OV chipkaart, dus ik zou in theorie overal naar toe kunnen. Er zijn alleen geen herkenbare bushaltes en er is ook geen 9292ov applicatie. Je moet langs de route staan en je hand opsteken bij de juiste bus. Dus dat moet ik nog leren.

Sommige mensen stuurden mij al een whatsappje om te vragen hoe het hier bevalt. De tweede vraag was meestal: "En hoe is het weer?" Ik snap dat er interesse voor is, maar ik wil jullie niet jaloers maken. Maar bij deze: overdag is het 32 graden en 's avonds koelt het af naar 27 graden.

Die temperaturen trekken ook ongedierte aan. Zo liep er gisteravond een vieze goudbruine glimmende kakkerlak in de slaapkamer (nee, niet Mely). Ik schrok er van en riep meteen Mely erbij en die sloeg 'm dood met haar slipper. "Kan geen kwaad, komen geen eitjes uit", is de gedachte hier.

Tot zo ver de update, groetjes en fijn weekend!

  • 06 December 2014 - 22:33

    Ramon :

    Haha! Dus jij bent ook al zo'n held met ongedierte. Genietse daar en succes met solliciteren!

  • 06 December 2014 - 23:41

    Ellis:

    Klinkt allemaal al heel geweldig en als een leuk welkom. Succes met cv's rondsturen. Hopelijk vind je snel werk. :-)

  • 11 December 2014 - 17:52

    Samuel:

    Hey Rene!
    het ziet er daar allemaal niet verkeerd uit zeg!
    hoe gaat het met werk zoeken?
    kom je daar al een beetje in de kerstsferen?

    kijk uit naar je volgende reisverslagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 15819

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: