Casi en Casa - Reisverslag uit Carapachay, Argentinië van René - WaarBenJij.nu Casi en Casa - Reisverslag uit Carapachay, Argentinië van René - WaarBenJij.nu

Casi en Casa

Blijf op de hoogte en volg René

09 November 2015 | Argentinië, Carapachay

Hey allemaal! Tijd voor een update!

Muziekje tijdens het lezen? Dit is een nummer die vrienden van me hebben gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=P6KmJ9llvS4

Het is lang stil geweest hier maar ik wilde nog één blogje schrijven voordat ik straks weer in Nederland ben. Op 1 december zet ik weer voet aan Nederlandse bodem en heb dan precies een jaar in Argentinië gewoond en gewerkt. Vond je het snel of langzaam voorbij gaan?

Voor mijn gevoel ging dit jaar eigenlijk wel vrij snel voorbij. Aan de ene kant zou ik hier nog wel iets langer willen blijven maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer tijd om terug te gaan.

Argentinië is een mooi land waar de zon vaak schijnt. De mensen zijn hier erg sociaal en gaan vaak met elkaar eten of mate drinken. Jammer dat ze het woord "gezellig" niet kennen want dat is het hier zeker! Ik heb ook een paar goeie vrienden gemaakt en ik denk dat dat het moeilijkste is om achter te laten. Ik weet niet wanneer ik ze weer ga zien en het is soms moeilijk om contact met hen te houden als je niet dichtbij bent...

Maar goed, voor m'n familie, vrienden en buren in NL kom ik graag terug! Verder telt ook het werk, het leven, de veiligheid, vla, stroopwafels, biterballen etc.

En Mely? Met haar zal ik 2 maanden moeten skypen, bellen, whatsappen en mailen. Daarna zijn we weer samen want ze heeft gisteren haar vliegticket gekocht en komt op 1 februari naar Nederland! Tot die datum kan ze nog even lekker genieten van de zomer, het jaar afronden, het werk opzeggen en nog wat leuke dingen doen met haar vriendinnen.

De highlights van afgelopen tijd:

1. Met stip op nummer één: het bezoek van Mam! Een 11-daags bezoek van je moeder, wie zou dat niet leuk vinden?! ;)

2. We zijn een lang weekend naar de watervallen van Iguazu geweest in het noorden van Argentinië. Dit is voor mij het mooiste watervallenpark dat ik tot nu toe heb gezien. Je kunt uren rondlopen in dit park (jungle) met zijn 275 grote en kleine watervallen. De mooie insecten, apen en vogels maken het helemaal af. Heel indrukwekkend!

3. Een weekend met vrienden in El Tigre, een nette wijk in het noorden van Buenos Aires. Vanwege de delta, zijn daar veel kleine eilandjes gevormd en op één van die eilandjes hadden we een huisje gehuurd. Lekker groot stuk grond er om heen waar we hebben gevolleybald, gevoetbald, gebarbecued, gekaart en gezond! Een excellent weekend!

4. Dia del campo (dag op het platteland). We hebben hier de zestigste verjaardag van m'n schoonvader gevierd. Dit dagje uit was heel ontspannen en compleet verzorgd. Tussen 11 en 18 uur mag wordt er con-ti-nu voor eten en drinken gezorgd en kun je lekker buiten chillen in de stoelen. Maar je kunt ook een kinderboerderij bezoeken, een fiets pakken, tafeltennisen, zwemmen of paardrijden. Leuk concept voor families, de dag vloog voorbij!

Dit waren een paar highlights van de afgelopen maanden. Ik heb nu nog 3 weken tot aan de terugvlucht, hoop jullie allemaal straks weer te zien en te spreken want ik heb jullie wel gemist!

Chau chau!

  • 09 November 2015 - 17:09

    Lia:

    Hoi Rene en Mely, het is gewoon 1 jaar. En dat is een hele tijd. Langzaam of snel, maakt niet uit. Ik vind het weer heel fijn, en gezellig dat je terugkomt. En dat ook Mely komt in februari. Geniet nog de laatste 3 weken. Knuffel voor beiden. Lia.

  • 09 November 2015 - 17:25

    Fred:

    Nou, René,
    Dat wordt dan aftellen hé. Leuk dat je nog wat hebt geschreven, was inderdaad een tijdje terug. Fijn dat je het zo goed hebt gehad, altijd fijn om te horen.
    Nou, een goede terugreis dan maar, groetjes daar en we hopen je snel te zien als je weer terug bent.

    Liefs, Fred & Timia

  • 09 November 2015 - 17:46

    Mam:

    Hola René,
    Ik voel mij zeer vereerd om #1 te staan. Het was zeker een hoogtepunt om je helemaal in BA op te zoeken.
    Nog 2 weken en dan ben je weer hier, ik ben al begonnen met aftellen (en schoonmaken).
    Voor straks een goede reis, het zal niet meevallen om afscheid te nemen, sterkte!
    X Mam


  • 09 November 2015 - 19:31

    Ramon:

    Ha René,
    Klinkt super allemaal, zal niet makkelijk worden om achter te laten. Wel een prettig idee dat Mely dr ticket ook al geboekt heeft ;-). Geen ingewanden eten of gitaarles in de top 4? Of staan die op 5 & 6?
    Spreek je snel!
    Gr. Ramon

  • 09 November 2015 - 21:55

    Samuellos:

    joow rene!
    wat een lekkere muziek man, daar bof je maar mee met zulke vrienden daar!
    en mooi dat Mely haar vliegticket ook al heeft gekocht
    ik kijk er naar uit je weer te zien man :)
    cheers,
    Samuel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1491
Totaal aantal bezoekers 15816

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: