Akcentoer - Reisverslag uit Carapachay, Argentinië van René - WaarBenJij.nu Akcentoer - Reisverslag uit Carapachay, Argentinië van René - WaarBenJij.nu

Akcentoer

Blijf op de hoogte en volg René

28 Maart 2015 | Argentinië, Carapachay

Tijdens het lezen een bachata muziekje? GROTE hit!
http://www.youtube.com/watch?v=t2DU1aRYXVM

Er zijn bijna twee weken voorbij bij m'n nieuwe werkgever. Daarom is het tijd voor weer een nieuw blog met m'n eerste indrukken bij Akcentoer (zoals ze dat hier uitspreken).

Eindelijk een totaal andere baan, voel me hier een stuk beter. Met name de sfeer in dit bedrijf is erg prettig.

Ik werk in een team van ongeveer 20 personen die bestaat uit Nederlanders, Belgen en Fransen. Ik ken ze nog niet allemaal even goed omdat we in 2 aparte gangpaden werken. Wel grappig is dat we allemaal bijna hetzelfde verhaal hebben: geëmigreerd voor de liefde!

Dagelijks begin je ergens tussen 08.00 en 09.00 uur en dan ga je tussen 17.00 en 18.00 uur weer naar huis. Je maakt dus 9 uur op een dag waarbij je recht hebt op 1 uur pauze. Dat mag je opnemen wanneer je wilt, daar zit geen controle op. Ze vertrouwen er op dat je hier verantwoordelijk mee om gaat.

Prima omstandigheden tot zo ver! Ik heb er voor gekozen om van 08.00 tot 17.00 uur te werken. De reistijd is ongeveer een uur. Mely brengt mij elke ochtend naar het station met de auto, daar pak ik dus de trein, vervolgens 2 metro's en daarna loop ik nog 5 minuutjes naar het kantoor.

Het gebouw ligt in het centrum naast Plaza de Mayo, het bekendste plein van Buenos Aires. Ook hier weer een fototje van toegevoegd in de bijlage. Het kantoor is redelijk modern en elke verdieping heeft z'n eigen kleurtje. De meeste werknemers zijn tussen de 20 en 30 jaar wat wel voor een leuke sfeer zorgt. Ze zien er allemaal netjes uit, het is geen pakken-cultuur maar je ziet bijvoorbeeld ook geen mensen in een korte broek met t-shirt op het werk.

Omdat het gebouw zo centraal is, hebben we alle voorzieningen om de hoek. Mijn favoriet is de 'weegchinees'. Hier hebben we er minstens 5 van in de buurt zitten. Dit is een chinees afhaalrestaurant met een groot buffet waarbij je betaalt voor het gewicht van je eten. Geweldig concept en ook nog redelijk voordelig! Ik heb een foto toegevoegd van m'n lunch!

De werkgever zorgt voor m'n ziekteverzekering, bankrekening en een abonnement op een fitnesscentrum. Na 1 maand mag je 1 keer per maand een middag vrij nemen en na 6 maanden mag je 1 dag vanuit huis werken. Ook bestaat er nog zoiets als anti-trafico waarbij je voor de spits naar huis mag. Wat daar precies de voorwaarden van zijn weet ik nog niet...

's Ochtends komt er altijd een juffrouw langs met een wagentje met croissantjes, koekjes, yoghurtjes etc. die je tegen supermarktprijzen bij d'r kan kopen. Je mag gelukkig ook gewoon eten aan je bureau, geen probleem! In de middag schuiven we trouwens ook regelmatig de tafels bij elkaar om gezamenlijk te eten. Ze weten wel voor een leuke sfeer te zorgen! Ook na het werk zijn we al eens wat gaan drinken in een bar, zie de bijgevoegde foto.

Oja, voordat ik het vergeet, nog iets over de inhoud van het werk. We werken als team samen om Accenture Nederland te helpen met:
- Het plaatsen van banen op Linkedin / Monsterboard etc.
- Invoeren van cv data
- Plannen van sollicitatiegesprekken
- Kamers reserveren voor de interviews
- Screenen van cv's voor bepaalde functies
- Informatie naar kandidaten sturen
- Opstellen van contracten

Iedereen heeft binnen deze processen een aantal taken, ik houd me nu voornamelijk bezig met screening, invoeren van cv data en het reserveren van kamers. En als ik vragen heb of ergens onzeker over ben, zijn mijn collega's altijd bereid om me te helpen.

Het is best interessant werk en ik zie tussen de 30 en 40 cv's per dag. Daar zie ik soms de raarste dingen op. Een vrouw had bijvoorbeeld haar Word Perfect certificaat vermeld! En mensen uit India maken cv's van 10 tot 20 pagina's! Maar je ziet ook voorbeelden van de allerbeste cv's voorbij komen, zowel inhoudelijk als opmaak-technisch erg sterk.

Al met al voel ik me hier dus wel op m'n gemak. Het werk is weer deel van m'n leven geworden.

  • 29 Maart 2015 - 00:23

    Ellis:

    Ik stelde me heel iets anders voor bij een Chinese Lunch.. Ik dacht dat je langzaam zou veranderen in een Sumo worstelaar.. Maar je lunch is heel verantwoord... ik ben trots op je!! Als ik je collega's zo zie.. snap ik best dat dit veel beter is dan die heks van je vorige baan.. ;-)

    Oh ja en die hit.. mwah... doe mij maar eentje waar wat Bass in zit.. hij is me veel te tam..

  • 29 Maart 2015 - 15:43

    Harriët:

    Hoi René, dat ziet er allemaal goed uit! Lekkere lunch, hoor. En wat weegt dat nou? Aan jou is in elk geval niet te zien dat het zwaar is...
    We zijn blij dat je het zo naar je zin hebt, nu. Werk ze en groetjes aan Mely, Henk en Harriët

  • 01 April 2015 - 14:35

    Els Van Bruinessen:

    Zo'n Lunch zou ik nemen als ik aan de lijn doe: zeer verantwoord. Misschien zit er nog wat rijst onder de groenten? Woon je in La Plata met Mely? Een uurtje om naar je werk te komen is te doen, niet. Het station met al die mensen op de rails, ziet er gevaarlijk uit....maar ik zie alleen maar jongelui en geen 80-jarigen! Dag René, groetjes aan jouw Mely.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 15815

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: