An die arbeit? - Reisverslag uit Carapachay, Argentinië van René - WaarBenJij.nu An die arbeit? - Reisverslag uit Carapachay, Argentinië van René - WaarBenJij.nu

An die arbeit?

Blijf op de hoogte en volg René

14 December 2014 | Argentinië, Carapachay

Het solliciteren gaat tot zo ver voorspoedig. Ik heb al één sollicitatiegesprek gehad.

Via een vriendin van Mely was ik aanbevolen bij iemand en direct uitgenodigd voor een interview. Van tevoren wist ik niet voor welk bedrijf of welke functie. Het bleek een bedrijf te zijn dat de klantondersteuning doet voor Teufel, een Duits hifi merk.

Na een gesprek met de bedrijfsleidster werd ik verzocht om met haar baas in Berlijn te skypen. Ik zei rustig en zelfverzekerd: "Oké, is goed." Ondertussen probeerde ik al wat zinnen voor te bereiden in m'n hoofd en de Duitse woorden weer op te halen. Als dat maar goed gaat hoopte ik...

Haar baas praatte heel duidelijk Duits en ik verstond alles wat hij zei, maar elke keer als ik wilde antwoorden kwam een mix van 4 verschillende talen uit m'n mond. Waar is mijn Duitse vocabulaire gebleven?! Ik heb 10 jaar Duits op school gehad en nu moest ik het gebruiken! Helaas ging dat niet helemaal lekker dus toen zijn we over gegaan op het Engels.

In het Engels en Nederlands zou ik het werk wel kunnen doen, maar hij vond mij nog niet competent genoeg om de Duitse klanten te woord te staan. Ik vertelde dat ik het met hem eens was en dat ik daar nog wel aan zou kunnen werken. Hij vond mijn profiel wel helemaal perfect voor de functie: gewerkt op de hifi afdeling van Mediamarkt, technische bedrijfskunde gestudeerd en nu DJ als beroep.

Daarna moest ik een test doen waarin ik met behulp van de Teufel website een 10-tal Duitse open vragen in het Engels moest beantwoorden. Vragen als:
- Welke kabels heb je nodig als je deze apparaten met elkaar wilt verbinden?
- Hoe kun je een opstelling met 7 speakers het beste plaatsen?
- Wat kan ik met de crossoverfunctie op de subwoofer?

Waren dus wel leuke vragen en vond ik best goed te doen.

De keuze is tussen 6 uur of 9 uur per dag. Het enige nadeel is dat het kantoor in het centrum is, dus dat is een reisje van ruim een uur. Het werk lijkt me verder wel interessant! Volgende week krijg ik te horen of ik daar zou kunnen werken.

Ik heb al aardig wat CV's verstuurd, dus ik hoop dat ik binnenkort nog meer sollicitatiegesprekken kan voeren.

Groetjes!

  • 14 December 2014 - 19:32

    Ellis:

    Klinkt goed joh, wel jammer dat je Duits even haperde wel goed dat je vertelde dat dat met trainen wel weer zou verbeteren. Ben benieuwd!! En oeh dat BBQ vlees... wat is het?

  • 14 December 2014 - 19:33

    Lia:

    Nou Rene, dat is een positief begin. Als je de vragen goed hebt beantwoord, dan heb je weer een plus! Ondertussen met buurman Kees skypen? En het BBQ-vlees? Wat was het? Met je eigen kruiden? Groeten aan Melly. Xx

  • 14 December 2014 - 19:52

    Nelleke:

    Klinkt heel goed! Ik zal voor je duimen!
    Ik ben ook wel benieuwd naar t bbq vlees

  • 14 December 2014 - 20:00

    René:

    Darmen en bloedworst.

    Het vlees wordt door de Argentijnen niet gekruid, ze eten het zoals het is. Al doen sommigen er wel een beetje zout op. Ik heb verschillende stukken vlees van de BBQ geprobeerd maar 't is niet mijn smaak helaas...

  • 14 December 2014 - 23:35

    Tom:

    Klinkt leuk René ! Leuk je verhalen te lezen. Succes met je sollicitaties :)

  • 15 December 2014 - 08:54

    Alejandro:

    Dat gaat je helemaal lukken Agano. Ik hoop voor je dat je nog meer sollicitatie gesprekken krijgt en er één erbij zit waar je fluitend naar je werk gaat :) Ik heb met dutch dj world kontakt opgenomen om te kijken of hun mij verder kunnen helpen betreft produceren. Als ik mijn aller eerste track gemaakt heb dan laat ik jou het als eerste horen :). Wens je heel veel succes en plezier daar en we spreken elkaar snel.

  • 15 December 2014 - 11:05

    Fred:

    Nou kerel, succes dan maar gewenst! Zal vast goedkomen.
    Groetjes,
    Fred & Timia

  • 15 December 2014 - 23:34

    Samuel:

    mooie kans, je krijgt er vast nog veel meer! ben benieuwd :)

  • 16 December 2014 - 09:55

    Buurman Kees:

    Lieber René,
    Zum Donnerwetter! Ich drücke dir die Daumen. Mach's gut und herzlichen Gruß.

  • 23 December 2014 - 23:37

    Ellis:

    En dat oeh, wat ik schrijf bij mijn bbq vlees vraag doet vermoeden dat het me lekker lijkt... een iiieeeee! was wat beter op zijn plaats. En helemaal nu ik jouw uitleg er bij krijg... bloedworst (doet me aan de Flodders denken)... en darmen.... :-s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 15800

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 06 Juni 2015

Argentinië

07 Januari 2013 - 24 April 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: